BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS »

3/19/2009

Öppnaförskolan


Dagen påbörjades klockan 08.10, typiskt att han skulle bli en morgon bebis ändå :) Jag tycte det va betydligt bättre när han sov till 12 på dagarna, till och med tio va ju super, nu är jag glad ifall klockan hinner bli emot halv 9...

Efter 10 somnade han om, och jag som alltid brukar lägga mig med honom så för att jag är så svin trött gick och sminkade mig och gjorde mig i ordning istället, väckte upp honom lite efter halv 11, och drog iväg till öppnaförskolan i danderyd, med Annika och Charlotte, två tjejer från mammagruppen och deras småttingar Ludvig och Linnéa.

Va faktiskt bara vi där, och Charlotte va tvungen att gå tidigare, så jag och Annika blev kvar, mend et va nog trevligt igår, och gruppledaren såklart, vi sjöng lite ramsor och lekte, men mammas lilla vän har gått och blivit blyg, och särskilt emot barn konstigt nog, han älskar sig själv i spegeln men inte andra, i alla fall inte i verkigheten,,,

Han va den enda av vi tre som tog sig framåt, men dom andra kunde sitta istället, han for med världens fart fram till dom, klapade lit epå handen och började stor gråta för han blir rödd för dom,, nästan otröstlig, flera flera gånger gjorde han så här och han far inte därifrån heller utan han parkerar sig bredvid och blir alldeles förskräckt när deras ögon möts, han gråter inte lika av vuxna, men det syns att han är på sin vakt.

Hoppas att detta går över snart!

Efter att dom stängde så gick jag Annika vidare på hemköp, jag köpte lite barmat, två nappflaskor och nåt litet mer, när jag ser hur hon drar varorna börjar färgen stiga i mitt ansikte, jag kommer på den bistra sanningen att jag handlat för mer än vad jag hade kvar på kontot, som TUR var hade Annika en 20-lapp på sig,, annars hade jag väl fått känna mig som en femåring och bett henne ta bort tex drickan så jag skulle ha råd med det andra.

Usch jag avskyr sånt där.


Imorgon kommer Marcus farmor till stockholm, han har väl inte träffat henne på snart 2 månader, och jag kan tänka mig att han kommer att vara jätte blyg inför henne, inte så kul kanske när dom inte träffats på så länge, men vem vet? det kanske går bra ändå.


Ohh igår va jag förresten också ute och promenerade med Annika och Linnéa, i 2½ timme nu, jag borde ju förbränna lite granna i alla fall? Typiskt att vi stannade till och fikade :S Va ju bara tvungen att äta en chockladboll MUMS!

Det va ju sånt kanon väder igår så vi gick till ulriksdals slott och fikade där på cafeét, kändes verkligen som vår i luften, men idag var det betydligt kallare, höll både på att frysa ihjäl och blåsa bort som en ballong även fast solen lyste.


Marcus har dessutom lyckats fått tag på musen till datan, och dregglat ner den, så nu fingerar den inte,, får sitta med plattan på laptopen och jag avskyr den, drar och sliter i musen konstant =)


Kramar A



2 kommentarer:

Anonym sa...

Människa, klockan åtta är ju sovmorgon! Klockan SEX fick jag stiga upp idag. :-)

Jolinska sa...

tack!! du hade allt en liten sötis själv oxå.:)