BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS »

3/23/2009

IKEA

Så, idag har jag och pappa varit iväg till IKEA och inhandlat en bokhylla och gjort iordning i Marcus rum, det blev jätte fint, så nu sover han där i sin säng, får se hur det går inatt... har köpt nya batterier till babytalkern, så nu vaknar jag direkt om jag hör ett ljud, det gör jag ju annars också men, som sagt det är skönt att ha när han sover en liten bit bort.
Igår när jag och Viktor kom hem från stan (vi hade köpt träningskor åt mig) så tyckte jag att Marcus kändes otroligt varm, och han va så dåsig, så till slut tog jag tempen på honom, förstå chocken när han hade 39.5
Men det är inte pga sjukdom, det är tänderna, men lite tråkigt blev det, eftersom inte Viktors bror vågade komma med Marcus kusin felix då, han fick i alla fall alvedon, och allt gick bra på kvällen,, idag hade han ingen feber alls, men däremot en tand extra i munnen som hade brutit fram.
Pappsen kom igår kväll och imorgon bitti bestämmer jag mig ifall jag ska med honom till Umeå eller inte, hr lite svårt att bestämma mig då jag måste ha med mig Selma, och det känns väl si så där angående flyget, men vi får se... får ju en resa gratis så det är ju inte fy skam.
Skulle ha köpt nya hall lampor idag också på ikea, vi hade tittat ut vilka vi skulle ha på hemsidan, men självklart finns det inte en enda kvar, vi lyckas alltid.
Det var samma visa när vi skulle köpa spjälsäg, vi hade äntligen tagit oss iväg på IKEA hade valt ut vilken säng vi skulle ha och hur vi skulle få med den på t-banan (vi har ju ingen bil)
Så när vi äntligen kommer oss igenom till tag själv lagret var det slut på hyllan, vi var desperata, jag ville inte vänta lägre för det blir ju jobbigare för mig att bära eftersom att jag var gravid då,
så jag sa till Viktor
-Ta vilken säng som helst, så vi gick och kollade, fanns inte EN ENDA spjälsäng på IKEA! Jag var så förbannad när jag for därifrån, men då såg vi babyland, och eftersom jag var så fast besluten över att köpa en säng just den dagen, så gick vi inte och köpte en därifrån istället.
Sen förresten när vi hade kommit ut från IKEA idag, men världens största paket och barnvagn, så gick pappa iväg och hämtade bilen, och jag ställde mig justvid kanten av en ledig p-ruta i lastzonen, där står jag med paketet och barnvagn.. och likt förbannat kommer det en kärring och parkerar där, fast hon ser mig, försöker vinka åt henne att jag väntar, men bryr hon sig?? Nej då. Hon kunde ju itne ha trott att jag stod där för skojs skull.
Såg en ledig ruta längre bort så försöte vingla med lastvagnen och barnvagnen dit istället, och då blir jag så förbannad på mig själv, hade jag haft lite stake hade jag gått och knackat på rutan och sagt att jag faktiskt väntar men neee, istället står jag och kokar.
Aja, nu ska jag umgås med pappsen.
Kramar A

0 kommentarer: